25.3.08

Màntova

Abans de Setmana Santa vaig estar de viatge per Itàlia, un país que em té el cor robat i on en general sempre m´hi he sentit molt agust.

Vaig estar mitja setmana visitant el nord del país i la resta vaig estar pel sud i Roma, és a dir, que vaig estar força actiu. Normalment tindria que dormir a Milà quan sóc al nord del país, però intento sempre evitar aquesta gran ciutat, ja que la considero sense atractius. En canvi molt a prop de Milà hi ha un munt de ciutats petites i mitjanes que són molt agradables, com Pavia, Como, Bergamo...etc totes elles molt més boniques i agradables i sense el problema del trànsit que té la capital llombarda.

Hi ha una ciutat del nord que m'agrada especialment, i és Màntova, que és una ciutat on es viu la història de forma especial, i té un nucli històric absolutament espectacular on a diferència d'altres ciutats italianes es cuida molt més el vianant ja sigui turista o ciutadà.

El final del viatge vaig passar per Roma, ciutat que mai gosaria parlar-ne malament, però amb comparació amb el nord pots veure-hi una diferència en com tractar el turista, a Roma sempre tens la sensació que si poden s'aprofiten que vens de fora, només com exemple dues canyes prop de la Fontana di Trevi 12 Euros, i no és que el bar cuidessin gaire els detalls sinó més aviat el contrari.