31.1.08

Brasil, corrupció i premsa


Hi ha un tema que m´agradaria tractar, és el dels mitjans de comunicació del Brasil. El Brasil, com és prou conegut té un munt de problemes, econòmics, socials,de violència... i de corrupció. Parlant amb un amics brasilers de Sao Paulo, sempre em diuen, el problema del Brasil és la corrupció que afecta als polítics i a tots els graons de l´adminstració. Aquesta afirmació és totalment generalitzada ja siguin votans de dretes, esquerres o no vagin a votar (al Brasil és obligatori el vot).

Per la meva banda, jo sempre els hi dic, el que m´estàs dient és cert, però hi ha una cosa que si que funciona al Brasil, i és la premsa. Els mitjans de comunicació dient amb noms i cognoms aquest ha fet això, l´altre ha fet allò, fan un primer pas decidit perque això s´acabi. Moltes vegades la corrupció és tant generalitzada que en un mateix acte corrupte hi poden haber-hi diputats de tots el partit polítics,absolutament de tots... les primeres vegades em semblava impossible que els polítics arribessin a aquests acords...

Recordo un cas de corrupció que em va impactar, on el govern federal va comprar ambulàncies per a tots els estats, i aquestes ambulàncies que es van comprar degudament equipades i només varen rebre el vehicle pelat, sense l´equipament interior...quan es va descobrir la trama, va sortir la foto de tots el implicats (diputats de tots els partirs) amb la foto noms i cognoms....li vaig dir a aquest amic meu, veus com aneu per bon camí..., ell em respongué "sim mais nada va a acontecer!,(si però no passarà res!). Potser té raó, però estic segur que cada cop serà menys així. Si hi ha una premsa que ho denuncia.Fins i tot, la darrera esperança, que era el PTB del president Lula també s´hi ha vist fortament implicat amb un vice-president i multiples diputats...

Però el fet que cada matí hi hagin periodistes, dient les coses pel seu nom, estic segur que farà (no a curt termini) que les coses és sol.lucionin. I molts d´aquest polítics, que s´hi han posat per aprofitar-se, passin a servir a una població molt necessitada i aquesta bandera la té que jugar el PTB de Lula.

Si comparem el Brasil amb els grups que normalment l´hi toca comparar-se, per la seva economia i creixement, Russia, India, Xina encara es veu amb més claretat el que estic dient i l´importància de la transparència informativa.

Sóc un convençut absolut de que el Brasil està pel bon camí, tot i que aquest no és pas fàcil...